Naujas Lietuvos rekordas skrendant dviese

Lietuvos rekordas skrendant dviviečiu parasparniu nebuvo gerintas jau daug metų. 2004 metais Rytis Stankevičius  jį pagerino du kartus:  gegužės 6 d. nuskrido 59 km, ir po to neoficialiai rugpjūčio 8 d.  nuskrido 93 km. (LSPSF rekordai)
Nuo to laiko praėjo jau 20 metų. Atsirado teigiamų ir neigiamų pokyčių: patobulėjo technika, tačiau atsirado daug erdvės ribojimų dėl išaugusio aviacijos intensyvumo.
Skristi dviviečiu parasparniu sudėtingiau. Sistema susideda iš dviejų žmonių. Reikia gero piloto ir gero keleivio. Kodėl visi negali būti “gerais keleiviais”?  Suskristi trumpai 15-30 min yra malonumas, tačiau ilgame skrydyje tenka ilgą laiką praleisti siūbavime, keičiasi temperatūra. Eilinis žmogus po maždaug valandos skrydžio tiesiog pradeda vemti. Ryčio legendinė frazė skrendant su keleiviais, kurią ne vienas pilotas yra girdėjęs per raciją, – “pas mus jau krenta maistas”. Skristi keleivio vietoje patyrę pilotai atsisako – per daug nuobodu. Todėl reikia arba mažai patyrusio piloto, kuriam bet koks skrydis teikia džiaugsmą, arba paruošti  (pripratinti) entuziastingą žmogų per keletą mažesnių skrydžių.
O ir turint “gerą keleivį” sunkiau suderinti abiejų žmonių laikus, kada yra tinkamas oras tolimam skrydžiui, nei skrendant vienam.
Dviviečiai parasparniai skiriasi nuo vienviečių. Be abejo jų plotas didesnis, pritaikytas didesniam svoriui. Tačiau 95% dviviečių parasparnių yra skirti komerciniams keleivių vežiojimams ar paprastiems pramoginiams skrydžiams, dėmesys skiriamas saugumui, lengvam startui, maloniam valdymui. Jie sertifikuojami B klasėje. Ilgiems skrydžiams geriau skristi C – klasės su subalansuotu parasparniu – vis dar pakankamai saugiu dviems, bet leidžiančiam nusklęsti toliau.
Liepos 27 dieną, Skrydis Kartu klubo entuziastai Darius ir Asta pakilo Katinų kaime netoli Panevėžio padedami Laisvo Skrydžio Klubo narių, ir parasparniu Axis Venus SC-T nuskrido iki Latvijos miestelio Bebrene – 120 km tiesiąja.  Startuota vėlai  net 13:35 , o iš pietvakarių ėję debesys pasivijo ir uždengė saulę sustabdė terminę veiklą. Yra daug galimybių pasiektą rezultatą gerinti.
Kertant Latvijos sieną ties Subate.
Skrydis registruojamas rekordui.