Varžybos „Vilniaus taurė“ – pirmosios kregždės 2017 m. LLL sezone

Parasparnių maršrutinių skrydžių (XC) Vilniaus taurės varžybos (FAI 2 kat.) vyko balandžio 29 d. – gegužės 1 d. Jose dalyvavo 45 Lietuvos ir užsienio pilotai.

Tai buvo pirmosios šio sezono varžybos, tad sunkumų netrūko, bet susitvarkėme. Jau penktadienį ryte priėmėme sprendimą atidėti registraciją sekmadieniui, o šeštadieniui planavome kultūrinę programą po Lietuvą.

Penktadieni vakare su Lenkijos pilotais susirinkome sodyboje. Pliaupiant lietui sėdėjome pirtyje ir aptarinėjome sezono pradžią, vis tikrindami prognozes.

Šeštadienį pajudėjome į Anykščius, užsukome ant Kalitos kalno, kur išbandėme rogučių trasą, bet pamatę FB LIVE transliaciją, kad Kernavėje skraidoma ir lietus jau praėjęs, išskubėjome tenai. Deja, atvykus vėjas jau buvo per stiprus, tad teko luktelti kol nurims. Per tą laiką užkandome ir pabendravome su vietiniais Kernavės „mohikanais“ – Marijonu, Valdu ir Mečiu. Vėliau, kiek aprimus vėjui, visi gana gerai paskraidėme antvėjyje ir grįžome į stovyklavietę. Vakare prie skaniausių Panevėžyje „Tik pizza“ atvežtų picų susirinko dauguma varžybų dalyvių, tad netruko pokalbių ir sezono planų aptarimų.

Sekmadieni nuo pat ryto pradėjome registraciją, vėliau brifingas ir išskubėjome į startavietę. Starto vietoje nustatėme 39,8km atviro starto lenktynes su 2 posūkio punktais ir 12:45 pradėjome pakilimus. Finišą pasiekė tik 2 pilotai: greičiausiai per 01:13:09 maršrutą įveikė Antanas Jakucevičius su EN-D Ozone Zeno sparnu, 2-oje vietoje finišavo Lukas Limantas (01:40:43) su EN-C BGD Cure sparnu, 3-čiam pilotui Juozui Limantui su EN-B NOVA Mentor 5 sparnu iki finišo pritrūko tik 4,41 km.
Vakarienei susėdome prie Uliūnų cepelinų, kurie laikomi skaniausiais visame krašte.

Pirmadienio prognozės žadėjo dar geresnius orus, tad į Genėtinių startavietę išskubėjome iškart po pusryčių, bet atvykus į vietą paaiškėjo, kad visgi teks persikelti į Limeikių startavietę. Skubiai pervažiavome ir numatėme 47.6 km maršrutą su 2 posūkio punktais, kad maršrutas būtų sunkesnis ir įdomesnis.

Pakilimus pradėjome 12:15 ir jau 14:15 startavietė buvo tuščia. Vėliau dalis anksčiau nusileidusių pilotų pakartotinai kilo ir bandė pasiekti finišą. Finišą pasiekė net 6 dalyviai. Lyderis Jonas Miklovis maršrutą įveikė per 01:14:14 su CCC GIN Boomerang 9 sparnu, antras per 01:17:38 Ramūnas Ruseckas su EN-C Nova Triton2 sparnu, trečias liko lenkas Artur Frankovski per 01:27:15 maršrutą įveikęs EN-B Advance Iota sparnu.

Pakilimai ir pilotų surinkimas iš maršruto pirmadieni vyko gana sklandžiai ir jau 16:30-17:00 visi judėjome link stovyklavietės. Skaičiuodami galutinius rezultatus ir laukdami apdovanojimų vėlgi gardžiavomės „Tik pizza“ picomis.

Bendroje įskaitoje, suskaičiavus visus taškus, nugalėjo pilotas iš Lenkijos Stan Radzikowski (EN-B Gin Carrera+), antra vieta atiteko Jonui Mikloviui (CCC GIN Boomerang 9), o trečias liko Lukas Limantas (EN-C BGD Cure).
Visi podiumo prizininkai su skirtingo saugumo lygio sparnais – tai įrodė jog varžybos yra konkurencingos ir ne vien sparnai skrenda.

Moterų įskaitoje 1-ą vietą užėmė Rūta Araminaitė, 2-a liko pirmame pakilime traumą patyrusi Lenkijos pilotė Urszula Rzepecka (laikosi gerai, sveiksta ir planuoja netrukus vėl skraidyti).

Įdomiausia, jog abu pratimus pilotai įveikė skirtingų saugumo klasių sparnais, įrodydami jų konkurencingumą, o visose įskaitose laimėjo EN-B klasės sparnų savininkai.

Visi varžybų rezultatai

Startavietėje ir stovyklavietėje visų varžybų metu leidome lengvą Chill/Reggae ir kitą lengvą muziką, kuri leido pilotams atsipalaiduoti nuo varžybinio streso ir ruoštis skrydžiams gera nuotaika. Kadangi tai pirmos sezono varžybos stengėmės neskubinti dalyvių, kad jie ramiai susiruoštų savo tempu.

Varžybų organizatoriai labai dėkoja pagrindiniams rėmėjams „Žalia giria“, „Lesta“, „Parawinch“; išvilktuvų operatoriams: Alfai, Jurox, Rūtai, Audriui, Valentui; parvežimo koordinatoriui Juozui Kaunui, starto maršalėms Aušrinei ir Simonai, padėjėjui Vitaliui, vairuotojams Justui ir Laimonui, prikabinėtojui Robertui ir kitiems prisidėjusiems prie šių smagių, sklandžių ir konkurencingų varžybų. Tai pat dėkojame Mariaus Meškausko servisui „Agrija“ už visokeriopą techninę ir švarinimo pagalbą.

Straipsnio autorius: Tadas Sidaravičius
Nuotraukų autorius: Andrius Banionis